Privacy statement
Algemeen
Oudolf Advocaat draagt zorg voor de bescherming en vertrouwelijke behandeling van de door de opdrachtgever verstrekte persoonsgegevens. Het kantoor voldoet aan de eisen zoals gesteld bij de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679), geldend sinds 25 mei 2018.
Welke persoonsgegevens kunnen worden verwerkt?
Gegevens ten behoeve van de dienstverlening, zoals:
-contactgegevens
-identificatiegegevens
-leeftijd, geslacht, burgerlijke staat
-gezondheidsgegevens (indien nodig)
-financiële gegevens (indien nodig)
-gegevens die door derden kenbaar zijn gemaakt of via openbare bronnen zijn verkregen en gegevens die door de opdrachtgever op eigen initiatief zijn verstrekt.
Grondslag en doel verwerking persoonsgegevens
Oudolf Advocaat verwerkt de voormelde persoonsgegevens uitsluitend voor het (kunnen) uitvoeren van de opdracht, het eventueel voeren van gerechtelijke procedures, het voldoen aan wettelijke verplichtingen en het mogen innen van onbetaalde declaraties of na specifiek verkregen toestemming van de opdrachtgever.
Delen van persoonsgegevens
Oudolf Advocaat deelt de persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover dat noodzakelijk is voor de dienstverlening, met inachtneming van de hiervoor vermelde doeleinden. Met die derde partij zal een verwerkers-overeenkomst worden gesloten, zodat ook deze gehouden is tot naleving van de Algemene Verordening Persoonsgegevens.
Bewaartermijn persoonsgegevens
Oudolf Advocaat bewaart persoonsgegevens die worden verwerkt niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden van de gegevensverwerking dan wel op grond van wet- en regelgeving is vereist.
Privacy rechten van de opdrachtgever
De opdrachtgever kan aan Oudolf Advocaat een verzoek zenden tot inzage, correctie, beperking, bezwaar tegen gebruik, overdraagbaarheid en verwijdering van persoonsgegevens; dit dan via de contactgegevens van het kantoor. Oudolf Advocaat bericht binnen vier weken na ontvangst op het verzoek. Het is mogelijk dat niet aan het verzoek kan worden voldaan, op grond van de geheimhoudingsplicht van en voor advocaten en/of wettelijke bewaartermijnen.
Beveiliging persoonsgegevens
Oudolf Advocaat hecht grote waarde aan de beveiliging van de verstrekte persoonsgegevens. Het kantoor zorgt, rekening houdend met de stand van de techniek, voor passende en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen. Er is een meldplicht datalekken. Incidenten worden zo nodig gemeld en geregistreerd. Als Oudolf Advocaat gebruik maakt van diensten van derden, zullen afspraken over afdoende beveiligingsmaatregelen worden vastgelegd in een verwerkersovereenkomst.
Geen gebruik social media; geen statistieken en cookies
Oudolf Advocaat maakt geen gebruik van statistieken en cookies. Bij de uitvoering van de opdracht wordt evenmin gebruik gemaakt van social media, zoals Twitter, LinkedIn of Facebook.
Aanpassing privacy statement
Oudolf Advocaat is te allen tijde bevoegd de inhoud van dit privacy statement zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, dit op de website van het kantoor: www.oudolfadvocaat.nl.
Klachten
Een klacht van de opdrachtgever kan worden meegedeeld aan Oudolf Advocaat of worden ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.